خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/21 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جلال زاده در تشریح دیدار هیات پارلمانی ایران با رئیس مجلس لبنان:

انتخاب سریع رییس جمهور لازمه بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی لبنان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با اشاره به دیدارهیات پارلمانی ایران با رییس مجلس لبنان، گفت: در این دیدار ضمن بررسی آخرین شرایط و اوضاع دو کشور بر بهبودی شرایط سیاسی و اقتصادی لبنان با انتخاب سریع رییس جمهور تاکید شد.

وحید جلال زاده  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دیدار هیات پارلمانی ایران با نبیه بری رئیس جنبش امل و رییس مجلس لبنان، گفت: در این دیدار رئیس مجلس لبنان از اتفاقاتی که در روابط ایران و عربستان صورت گرفته ابراز خرسندی کرد و گفت امیدواریم چنین اتفاقاتی در لبنان، سوریه و نقاط دیگر نیز صورت گیرد.



رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس یازدهم ادامه داد: آقای نبیه بری همچنین از کمک های جمهوری اسلامی در طول سالهای گذشته به لبنان و ملت لبنان تشکر و تحلیلی از اوضاع این کشور و منطقه ارائه کرد، وی همچنین به موضوع انتخاب رییس جمهور لبنان و اینکه نزدیک به 10 ماه است این کشور رییس جمهور ندارد، اشاره کرد.



وی افزود: در پاسخ به صحبت های رییس مجلس لبنان، از تلاش ها و اقدامات موثر ایشان در مسئولیت جنبش امل و ریاست مجلس لبنان برای ملت این کشور تشکر کرد و پیام دعوت دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از همتای لبنانی را برای سفر به تهران به وی ابلاغ کرد.



جلال زاده بیان کرد: در خصوص شرایط و آخرین وضعیت مسائل ایران گزارشی در این دیدار ارائه شد، همچنین در مورد مذاکرات هسته‌ای سوالی از جانب رییس مجلس لبنان مطرح شد که توضیحات لازم به ایشان ارائه شد.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در این دیدار به روابط حسنه میان ایران و لبنان اشاره شد؛ این روابط به دوران قبل از انقلاب و زمان شهید چمران و امام موسی صدر بر می‌گردد و بعد از انقلاب اسلامی این روابط تقویت شده و هم اکنون در شرایطی مطلوب قرار دارد.



رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: در پایان این دیدار بر بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی لبنان با انتخاب سریع رئیس جمهور تاکید شد.



به گزارش خانه ملت؛ در این دیدار مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت و عباس گلرو، جواد کریمی قدوسی، حسن همتی و حسین نوش آبادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 366386
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار